ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΗΣ ΜAMIDOIL-JETOIL.A.E

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΗΣ ΜAMIDOIL-JETOIL.A.E ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΘΗΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΣΤΟΝ ΚΛΕΙΣΤΟ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΣΟΥΔΑΣ

 

Το τελευταίο διάστημα παρακολουθούμε με έκπληξη και αγανάκτηση  έναν ανελέητο και συκοφαντικό πόλεμο μέσω «πληρωμένων» δημοσιευμάτων της εταιρίας MAMIDOIL-JETOIL A.E προς την πολιτική ηγεσία της χώρας μας. Τόσο προς το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Κρήτης όσο και προς την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος επειδή πράττουν το αυτονόητο και αρνούνται να νομιμοποιήσουν τις παράνομες ενέργειες που έχουν γίνει προκειμένου η εταιρία να δημιουργήσει εγκαταστάσεις αποθηκών καυσίμων στον κλειστό κόλπο της Σούδας. Η τακτική αυτή της εταιρίας μέσω ανακοινώσεων να υβρίζει την πολιτική ηγεσία της χώρας είναι γνωστή και επαναλαμβανόμενη, αφού και το 2005 και σήμερα 2010, οι επιστολές της εταιρίας ήταν στο ίδιο ύφος και πνεύμα, δηλαδή όταν η πολιτική ηγεσία και υπηρεσιακοί παράγοντες ενέδιδαν στις απαιτήσεις της εν λόγω εταιρείας λειτουργούσαν σύμφωνα με «τη χρηστή διοίκηση»,   ενώ όταν δεν ικανοποιούνταν τα παράνομα αιτήματα της εταιρίας τα χαρακτήριζε ως « πολιτική αθλιότητα» σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της.

Επίσης ο συντάκτης της επιστολής, προσπαθεί ρίχνοντας λάσπη να επιτύχει τους στόχους του χωρίς να λαμβάνει  υπόψη του αν αυτοί οι στόχοι,  αντίκεινται στο Σύνταγμα και στους νόμους,  καθώς και εάν δημιουργούν προβλήματα στη ζωή των πολιτών και την αειφορία των οικοσυστημάτων τα οποία εντέλει είναι Συνταγματική επιταγή.

Όπως είναι γνωστό ο κ Αθ. Καρούντζος  επιλέχθηκε από τον πρωθυπουργό της χώρας ως Περιφερειάρχης Κρήτης, αναγνωρίζοντας του, με αυτόν τον τρόπο την υψηλή γνώση του  σε ζητήματα περιφερειακού σχεδιασμού και διαχείρισης των Κοινοτικών Προγραμμάτων αφού κατά την προηγούμενη θητεία του κατέστησε  την Περιφέρεια Κρήτης ως την περιφέρεια με την υψηλότερη απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων του Γ Κ.Π.Σ καθώς και τη δημιουργία σημαντικών αναπτυξιακών έργων για ολόκληρη την Κρήτη.

Έπειτα από δική μας αίτηση, η οποία στηριζόταν σε συμπληρωματικά  σημαντικά  στοιχεία και Νομολογιακή επιχειρηματολογία,  ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Κρήτης κ Αθ. Καρούντζος ανακάλεσε τις προηγούμενες αποφάσεις τόσο του ιδίου όσο και του προκατόχου του, διότι διαπίστωσε, πλειάδα παραλείψεων και ασαφειών τόσο στη διαδικασία όσο και στα στοιχεία, που προβλέπει και απαιτεί ο Νόμος για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι εδώ και αρκετά χρόνια η εταιρία κατάφερε και έλαβε μερικές εγκρίσεις που στερούνταν νομιμότητας,  μέσω «μεθοδεύσεων» ψευδών  καταγγελιών  προς κάθε θεσμό του Ελληνικού κράτους καθώς και «πάσης φύσεως πιέσεων» της προς δημόσιους λειτουργούς οι οποίοι κάνουν το καθήκον τους. Συγκεκριμένα η εταιρεία κατόρθωσε μεθοδευμένα και στηριζόμενη σε αναληθή στοιχεία,πολιτικές και άλλες παρεμβάσεις

1) Να επιβάλλει στον πρώην Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Κρήτης κ Σ Τσόκα, με παρέμβαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε κ Γ Σουφλιά, να εγκρίνει την  Μ.Π.Ε την οποία αρχικά είχε  απορρίψει

2) Να χορηγηθεί  άδεια εγκατάστασης της μονάδας αποθήκευσης υγρών καυσίμων από τον Υπουργό Ανάπτυξης κ Χρ. Φώλια στις 2-9-2008, 3 μήνες πριν την προγραμματισμένη συνεδρίαση του ΣτΕ για το θέμα αυτό.

3) Να αποχαρακτηριστεί  επιλεκτικά τμήμα της παλαιάς εθνικής οδού ( Π.Ε.Ο) Χανίων-Ρεθύμνου στη θέση « Πλατάνι» του  Δήμου Σούδας από δευτερεύον εθνικό δίκτυο σε δημοτικό  οδικό δίκτυο, με προφανή σκοπό την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης εταιρείας με μια  απροκάλυπτη  απόφασή του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε κ Γ Σουφλιά, η οποία δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ, ένα μήνα πριν τις εθνικές εκλογές 2009, μια ημέρα προτού ανακοινώσει τη διάλυση της Βουλής ο πρώην Πρωθυπουργός κ  Κ Καραμανλής.

 

Σχετικά με τον ισχυρισμό  της εταιρίας ότι «υπάρχουν αποφάσεις φορέων που έχουν υποδείξει το συγκεκριμένο σημείο για αποθήκες υγρών καυσίμων» τονίζουμε ότι έως και σήμερα κανένας αρμόδιος φορέας ( Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε, Περιφέρεια Κρήτης, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων κ.α) δεν έχει χωροθετήσει χώρο στο Νομό Χανίων για εγκαταστάσεις αποθηκών Καυσίμων.

 Η εταιρεία στην πρόσφατη ανακοίνωση της επικαλείται την θετική απόφαση του ΣτΕ για τη μελέτη Περιβαλλοντικών όρων αγνοώντας και παραλείποντας σκοπίμως να αναφέρει ότι η απόφαση αυτή σε καμία περίπτωση δε δημιουργεί τετελεσμένα για τις υπολειπόμενες αδειοδοτήσεις που χρειάζονται, που  εκκρεμούν και δεν μπορεί να εκδοθούν. Οι οποίες είναι:

1.   Κυκλοφοριακή σύνδεση με την Παλαιά Εθνική Οδό ( Π.Ε.Ο)

2.   Κυκλοφοριακή σύνδεση της Π.Ε.Ο με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ( Β.Ο.Α.Κ)

3.   Άδεια για τα λιμενικά έργα που χρειάζονται στον αιγιαλό.

4.   Έγκριση για εργασίες στα όρια του Ναυτικού Οχυρού από το Γ.Ε.Ν

5.   Οικοδομική Άδεια από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων.

Εκτός των παραπάνω αδειοδοτήσεων και ενεργειών  αξίζει να τονίσουμε τα εξής:

Α) Ο χώρος που η εταιρία επιθυμεί να κατασκευάσει τις αποθήκες υγρών καυσίμων έχει προκύψει από παράνομη λατόμευση, χωρίς να έχει υπάρξει η φυσική περιβαλλοντική αποκατάσταση,  όπως ο νόμος ορίζει.

Β) Το σημείο της κυκλοφοριακής σύνδεσης της εγκατάστασης με το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης αποτελεί το πιο επικίνδυνο τμήμα ολόκληρου του ΒΟΑΚ λόγω κατολισθήσεων.

Γ) Στην περιοχή νότια της ιδιοκτησίας της εταιρείας και σε απόσταση μικρότερη των 200 μέτρων έχει εγκριθεί με την υπ’ αρ 32063/26-7-2006 (ΦΕΚ42/τΑΑ/6-10-2006) περιοχή Π.Ε.Ρ.ΠΟ  (Περιοχή Ειδικά Ρυθμιζόμενης Πολεοδόμησης). 

Επιπρόσθετα όσον αφόρα την απόφαση του ΣτΕ αξίζει να σημειωθούν, ότι η πρόταση του βοηθού Εισηγητού δικαστού του ΣτΕ ήταν υπέρ της ακύρωσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ενώ η τελική εισήγηση ανέτρεψε την προεισήγηση και πρότεινε την απόρριψη της αίτησης ακύρωσης.

 Εύλογα  λοιπόν γεννώνται τα παρακάτω ερωτήματα:

α) Πώς και γιατί με επιτηδευμένη επιμέλεια παρ�OST /?tab=cms&module=items&is_active=1§ion_id=6&cat_id=231&action=insert HTTP/1.1 Host: backoffice-souda.gennet.edu.uoc.gr User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; el; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 GTB7.0 (.NET CLR 3.5.30729) Accept: text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8 Accept-Language: el-gr,el;q=0.7,en-us.;q=0.3 Accept-Encoding: gzip,deflate Accept-Charset: ISO-8859-7,utf-8;q=0.7,*;q=0.7 Keep-Alive: 115 Connection: keep-alive Referer: http://backoffice-souda.gennet.edu.uoc.gr/?tab=cms&module=items&is_active=1§ion_id=6&cat_id=231&action=insert Cookie: PHPSESSID=j0sjeg45cuid8eu1juvctr5fg4 Content-Type: multipart/form-data;�οταξικό σχεδιασμό για επικίνδυνα για το περιβάλλον έργα.

γ) Γιατί ο εισηγητής δεν έλαβε  υπόψη του την επιστημονική μελέτη του Πανεπιστημίου Αθηνών; Γιατί  ο εισηγητής δε έλαβε υπόψη του το υπ’ αριθμ 143793/25.11.2003 έγγραφο του Υπουργείου Γεωργίας; Επίσης γιατί  παράβλεψε  ότι είναι τελείως ασαφής τόσο ο τρόπος εφοδιασμού από τη θάλασσα όσο και ο τρόπος διάθεσης των πετρελαιοειδών από τη ξηρά;

δ) Τέλος γιατί ο εισηγητής παραβιάζει κατάφορα τις αρχές της αειφορίας και της προφύλαξης που επιβάλλουν το Σύνταγμα και το κοινοτικό δίκαιο, προκειμένου να προστατεύεται και κατοχυρώνεται απολύτως το περιβάλλον από δραστηριότητες που στατιστικώς και επιστημονικώς επιβάλλουν ειδική χωροθέτηση και σειρά προληπτικών και προφυλακτικών έργων και μέτρων;

Τέλος όσον αφορά τον ισχυρισμό της εταιρείας «ότι υπάρχει ολιγοπώλιο στην αγορά της Κρήτης» κανένας δεν πρόκειται να αμφισβητήσει ότι υπάρχει ολιγοπώλιο, όπως υπάρχει ολιγοπώλιο σε ολόκληρη την αγορά καυσίμων και σε ολόκληρο τον κόσμο. Η αλήθεια όμως, όπως φαίνεται και από τις ανακοινώσεις του Συνδέσμου Βενζινοπωλών Ελλάδας είναι ότι υπάρχει ολιγοπώλιο στην διύλιση του πετρελαίου και λιγότερο στη διανομή του ή στα σημεία πώλησής του.

Σχετικά με τους ισχυρισμούς της εταιρίας ότι στην  Κρήτη δεν δραστηριοποιούνται πολλές εταιρίες ενημερώνουμε τα εξής: από τις 11 μεγαλύτερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα οι  9 aπό αυτές  δραστηριοποιούνται στην  Κρήτη, υπάρχουν και 6 μικρότερες με ποσοστό μικρότερο του 2% που δεν δραστηριοποιούνται στην Κρήτη. Επιπλέον αξίζει να τονιστεί ότι η επάρκεια σε καύσιμα για ολόκληρο το νησί είναι πάνω από 30 ημέρες και ποτέ μέχρι και σήμερα δεν έχει υπάρξει πρόβλημα έλλειψης σε καύσιμα  παρόλο το νησιώτικο χαρακτήρα της περιοχής αφού οποιοδήποτε ακραίο καιρικό φαινόμενο δεν έχει διάρκεια πάνω από 2-3 ημέρες.

 

 

Η επιτροπή Αγώνα, οι φορείς της περιοχής και οι κάτοικοι δηλώνουμε, ότι συνεχίζουμε απτόητοι τον αγώνα μας για την αποτροπή της δημιουργίας των εγκαταστάσεων αποθηκών Υγρών καυσίμων  με την ακλόνητη πίστη και την πεποίθηση,  ότι ο σεβασμός στους νόμους και στο Σύνταγμα θα υπερισχύσουν  κάθε άλλου σκοπού και επειδή ο κλειστός Κόλπος της Σούδας  αποτελεί πηγή ζωής για εμάς και τα παιδιά μας, η προστασία του είναι μια ηθική υποχρέωση που δεν μπορούμε να απεμπολήσουμε.

 

Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Σούδας

Επιτροπή Αγώνα ενάντια στην εγκατάσταση Αποθηκών Υγρών καυσίμων στον κλειστό κόλπο της Σούδας

Σύλλογος Προστασίας, Ανάδειξης & Ανάπτυξης  του Κόλπου της Σούδας  «Η Ακταία»