Είσοδος      |     
Ενημέρωση
Αρχείο ΔΤ 2011

4/7/2011, «Αντίθετη η Δημοτική Αρχή στην απόφαση μείωσης των μαθητών στο Μουσικό Γυμνάσιο Χανίων: Επιστολή Δημάρχου Χανίων Μ. Σκουλάκη στην Υπ. Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου»

04.07.2011 | Ώρα δημοσίευσης: 09:07

Την αντίθεση της Δημοτικής Αρχής Χανίων στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, η οποία καθορίζει το μέγιστο αριθμό των μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α’ τάξη του Γυμνασίου σε κάθε μουσικό σχολείο της χώρας για την ερχόμενη σχολική χρονιά και η οποία θα έχει ως συνέπεια, για το Μουσικό Σχολείο Θερίσου Δ. Χανίων, να αποκλειστούν για φέτος 16 μαθητές, εκφράζει ο Δήμαρχος Χανίων Μανώλης Σκουλάκης, με σχετική επιστολή που απέστειλε την περασμένη εβδομάδα προς την αρμόδια υπουργό κα Α. Διαμαντοπούλου.

 

Όπως τονίζει ο Δήμαρχος Χανίων «οι αιτήσεις για τη νέα σχολική χρονιά στο Μουσικό Σχολείο Θερίσου ήταν 44 και προσήλθαν 40 μαθητές-τριες οι οποίοι όλοι θεωρούνται επιτυχόντες δημιουργώντας έτσι δυο τμήματα. Όμως με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, περιορίζεται πλέον ο αριθμός σε 24 και στη δημιουργία ενός μόνο τμήματος. Σημειώνουμε ότι το σχολείο έχει τη δυνατότητα να στεγάσει δυο τμήματα της Α’ τάξης, δεδομένου ότι καταφέραμε και δώσαμε λύση, έστω και προσωρινή, στο στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε το Σχολείο μας με τη συνεργασία και υποστήριξη του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων. Αν και κατανοούμε την δύσκολη οικονομική συγκυρία - καταθέτουμε την αντίθεσή μας στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας η οποία, εκτός των άλλων, αποκλείει από τη μουσική μάθηση νέα παιδιά τα οποία έχουν αγάπη και όραμα για τη μουσική» καταλήγει στην επιστολή του ο κ. Σκουλάκης.

 

Το πλήρες κείμενο της επιστολής του Δημάρχου Χανίων έχει ως εξής:

 

«Τα Μουσικά Σχολεία της χώρας μας (Γυμνάσια και Λύκεια) άρχισαν να λειτουργούν στα τέλη της δεκαετίας του 1980 (ιδρυτικός νόμος 3345/02-09-1988, άρθρο 1) και σκοπό είχαν να προάγουν τον πολιτισμό, τη μουσική και την τέχνη, εισάγοντας σε αυτά μαθητές έπειτα από διαδικασία εξετάσεων. Παρόλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Μουσικά σχολεία σήμερα, έλλειψη καθηγητών, οργάνων, κτιριακών εγκαταστάσεων και πολλά άλλα, χαρακτηρίζονται ως ένα κύτταρο πολιτισμού, καθώς συμβάλλουν στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας, του ταλέντου και της ευαισθησίας των μαθητών.

 

Η με αρ. πρωτ.  67206/Γ7/15-06-2011 απόφαση του Υπουργείου Παιδείας δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, η οποία καθορίζει το μέγιστο αριθμό των μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α’ τάξη του Γυμνασίου σε κάθε μουσικό σχολείο της χώρας, έχει προκαλέσει πληθώρα αντιδράσεων σε Συλλόγους Γονέων, στις εκπαιδευτικές κοινότητες, σε φορείς, στην τοπική κοινωνία αλλά και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση καθώς πιστεύουμε ότι παρατηρείται υποβάθμιση της λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων.

 

Στα Χανιά, λειτουργεί το Μουσικό Σχολείο Θερίσου το οποίο φέτος έκλεισε το δεύτερο χρόνο λειτουργίας του και μάλιστα με απόλυτη συμμετοχή και επιτυχία. Τη χρονιά που ξεκίνησε η λειτουργία του σχολείου, φρόντισε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για τον εξοπλισμό του σε μουσικά όργανα, ενώ βοήθησαν και τα Μουσικά Σχολεία του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου με δανεικά όργανα. Ξεκίνησε με επτά (7) μαθητές την πρώτη χρονιά, ενώ τη δεύτερη ο αριθμός των μαθητών ανήλθε στους τριάντα έξι (36).

 

Σύμφωνα με το αρ. πρωτ. 267/22-06-2011 έγγραφο του Σχολείου, οι αιτήσεις για τη νέα σχολική χρονιά ήταν σαράντα τέσσερις (44) και προσήλθαν σαράντα (40) μαθητές-τριες οι οποίοι όλοι θεωρούνται επιτυχόντες δημιουργώντας έτσι δυο τμήματα. Η Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την οποία γίνεται ο λόγος, περιορίζει τον αριθμό σε εικοσιτέσσερις (24) και στη δημιουργία ενός μόνο τμήματος.

 

Σημειώνουμε ότι το σχολείο έχει τη δυνατότητα να στεγάσει δυο τμήματα της Α’ τάξης, δεδομένου ότι καταφέραμε και δώσαμε λύση, έστω και προσωρινή, στο στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε το Σχολείο μας με τη συνεργασία και υποστήριξη του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ).

 

Με την επιστολή μας – αν και κατανοούμε την δύσκολη οικονομική συγκυρία - καταθέτουμε την αντίθεσή μας στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας η οποία, εκτός των άλλων, αποκλείει από τη μουσική μάθηση νέα παιδιά τα οποία έχουν αγάπη και όραμα για τη μουσική.

 

Κλείνοντας, θα θέλαμε να γνωρίζουμε με ποια κριτήρια έγινε ο καθορισμός των μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α’ τάξη του Γυμνασίου όταν σε ορισμένα μουσικά σχολεία της χώρας δημιουργούνται δυο τμήματα με 32 ή 48 μαθητές ενώ στο μουσικό σχολείο Θερίσου δημιουργείται ένα τμήμα με 24 μαθητές και οι υπόλοιποι 16 αποκλείονται ως επιλαχόντες.