main contentΜεταβείτε στο κύριο περιεχόμενο
top of page
\"random

12/12/2016, Δήμαρχος Χανίων, Τ. Βάμβουκας: “Ο προϋπολογισμός του 2017 είναι ρεαλιστικός- αποτελεσματικός- ισοσκελισμένος & προσαρμοσμένος στα δεδομένα της οικονομικής κρίσης”

“Οι αλλαγές, που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια στην οργάνωση, στη δοµή και στο ρόλο της πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, επηρέασαν αναπόφευκτα και την οικονομική της λειτουργία. Ιδιαίτερα όταν η λειτουργία αυτή επιβαρύνθηκε από την περικοπή οικονομικών πόρων κατά 65% και ανθρώπινων πόρων κατά 40%. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ο «Καλλικρατικός» Δήμος Χανίων, που προέρχεται από τη συνένωση επτά προϋπαρχόντων Δήμων, λαμβάνει τους ίδιους πόρους, που λάμβανε ξεχωριστά κατά το 2009 ο καθένας από τους Δήμους Ελ. Βενιζέλου και Ν. Κυδωνίας.

Έχουμε, λοιπόν, το παράδοξο να μεταφέρονται αρμοδιότητες στην Αυτοδιοίκηση, χωρίς όμως να μεταφέρονται και οι αντίστοιχοι θεσμοθετημένοι πόροι, ενώ, όταν αυτοί μεταβιβάζονται, περικόπτονται δραματικά.

Ούτε τα ελάχιστα, που προβλέπουν οι Νόμοι, δεν αποδίδονται πίσω στους Ο.Τ.Α. Ενδεικτικά ο Νόμος 3852/2010 ορίζει οι Δήμοι να λαμβάνουν το 21,3% των εσόδων του φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, όμως σύμφωνα με τον κρατικό προϋπολογισμό του 2016  οι Δήμοι πήραν το 10%. Αντίστοιχα, στο Φ.Π.Α. ο Νόμος ορίζει το 12% να αποτελεί έσοδο των Δήμων, στον κρατικό προϋπολογισμό, που εκτελείται, οι Ο.Τ.Α. έλαβαν 7%, στον ΕΝΦΙΑ οι Δήμοι έχουν ως νομοθετημένα έσοδα το 11,3%, ενώ από τον κρατικό προϋπολογισμό του 2016 δόθηκε μόνο το 4% των εσόδων από τους φόρους περιουσίας.

Ουσιαστικά η κεντρική εξουσία μεταθέτει τις δικές της ευθύνες στην Αυτοδιοίκηση, της στερεί πόρους και της βάζει εμπόδια στην άσκησή τους, την ίδια στιγμή, που παρεμβαίνει στο πεδίο της άσκησης των τοπικών αρμοδιοτήτων με χαρακτηριστικό παράδειγμα το καθεστώς παραχώρησης των παραλιών.

Γίνεται πλέον σχεδιασμένη και μελετημένη δουλειά από τις οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες του Δήμου, προκειμένου να εξασφαλίσουμε τα έσοδα του Δήμου μας.

 

Ο προϋπολογισμός μας στηρίζεται στις εξής αρχές:

 

1. Χρηστή δημοσιονομική διαχείριση, που να διασφαλίζει τη σταθερότητα.

2. Αναπτυξιακή διάσταση στα περιθώρια, που μας δίνονται.

3.Διαφάνεια και δημόσιος έλεγχος στη διαχείριση των πόρων με την ειλικρίνεια την καθολικότητα και την ειδίκευση των πιστώσεων.

 

Σε αυτό το αυτοδιοικητικό περιβάλλον εργαζόμαστε σε τέσσερις άξονες, που «πατάνε» στο πρόγραμμά μας.

 

1. Στήριξη της Κοινωνίας και των Δομών Πρόνοιας.

Ενδεικτικά:

  • Ολοκληρώσαμε το μεγάλο έργο της ενοποίησης των κοινωνικών δομών και μεταφέραμε τις κοινωνικές δομές για νήπια, βρέφη και ηλικιωμένους σε ένα νομικό πρόσωπο (Δ.Ο.ΚΟΙ.Π.Π.) και διασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση του πέραν των ΚΑΠ και των ΕΣΠΑ με 1.500.000,00€ από 800.000,00€ (2016), έτσι ώστε να μπορεί απρόσκοπτα, να σχεδιάζει και να υλοποιεί κοινωνικές δράσεις (σελίδα 10).
  • Επιτύχαμε την ένταξη του νέου Βρεφονηπιακού Σταθμού στο ΕΣΠΑ, συνολικού προϋπολογισμού 1.691.000,00€ με συμμετοχή 676.000€ για το 2017 (σελίδα 99).
  • Μηδενίσαμε τα τροφεία για όλα τα νήπια και βρέφη σε όλους τους παιδικούς σταθμούς.
  • Δημιουργήσαμε και θα λειτουργήσουμε τις επόμενες μέρες, το Υπνωτήριο Αστέγων, φιλοξενίας 20 συνανθρώπων μας.
  • Επιπρόσθετα ενεργοποιούμε την Προγραμματική σύμβαση με το Γηροκομείο για την φιλοξενία αστέγων συνολικού ύψους 56.000€ (σελίδα 13).
  • Προμήθεια sea track για πρόσβαση ΑΜΕΑ σε παραλίες 76.000,00€ (σελίδα 68).
  • Χρηματοδοτούμε με 90.000,00€ τη δομή του Κοινωνικού Παντοπωλείου και των λοιπών κοινωνικών δομών και δραστηριοτήτων με 80.000,00€ (σελίδα 36).
  • Συμπληρωματική επιχορήγηση για τη λειτουργία της κατασκήνωσης 120.000€ (σελίδα 37).

     2. Καθημερινότητα – Τεχνικά Έργα.

Ενδεικτικά:

  • Μελέτες ενεργειακές, στατικές, Η/Μ, κ.λ.π., 237.000,00€ (σελίδες 76 έως και 79). Περιλαμβάνει τον κόμβο Σούδας, ποδηλατόδρομος Κλαδισού, πεζόδρομος Ακρωτηρίου Βλητέ.
  • Ανάπλαση Ακτής Παπανικολή στη Νέα Χώρα 464.000,00€ (σελίδα 70).
  • Βελτίωση προσβασιμότητας πεζών, ΑΜΕΑ σε οδούς Σκαλίδη, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Αν. Παπανδρέου & Ηρ. Πολυτεχνείου - 1 εκ. ευρώ σύμφωνα με το τεχνικό πρόγραμμα
  • Ανάπλαση κοινόχρηστου χώρου (οδός Γιαμπουδάκη) 200.000,00€ (σελίδα 74)
  • Μελέτη καταγραφής των πραγματικών τ.μ. κτιρίων 150.000,00€ (σελίδα 29)
  • Επισκευή συντήρηση κοινόχρηστων χώρων και παιδικών χαρών 136.000,00€ (σελίδα 74)
  • Έργα ανάπλασης σε όλα τα σημεία του Δήμου

 

3.  Πολιτισμός - Αθλητισμός - Παιδεία

Ενδεικτικά:

  • Διαμόρφωση Ανοικτού κέντρου αθλητικών χώρων Αμπεριάς 478.000,00€ (σελίδα 42).
  • Επισκευή - συντήρηση σχολικών κτιρίων 450.000,00€ (σελίδα 72)
  • Αγορές οικοπέδων για ανέγερση σχολείων 200.000,00€ (σελίδα 40)
  • Επεμβάσεις-  συντήρηση και αξιοποίηση Φρουρίου Κουλέ 237.000,00€ (σελίδα 76)

 

4. Τουρισμός - Ποιότητα ζωής - Πράσινη Ανάπτυξη

Ενδεικτικά:

  • Προμήθεια απορριμματοφόρων & Προμήθεια κάδων για Απορρίμματα 431.000,00€ (σελίδα 55)
  • Προγραμματική σύμβαση καθορισμού πρασίνου δικτύου διαδρομών πολιτισμού και τουρισμού 50.000,00€ (σελίδα 13)
  • Συντήρηση υποδομών παράλιων 84.000,00€ (σελίδα 61)

 

Ο Δήμος Χανίων είναι από τους λίγους Δήμους σε όλη τη χώρα, που έχει τη δυνατότητα να χρηματοδοτεί έργα από ίδιους πόρους. Πολλοί Δήμοι δυστυχώς το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να λειτουργούν οριακά και οι διαθέσιμοι πόροι τους να διατίθενται αυστηρά για τις λειτουργικές τους ανάγκες.

Ο προϋπολογισμός του 2017 είναι ρεαλιστικός, αποτελεσματικός και ισοσκελισμένος, αλλά και προσαρμοσμένος στα σημερινά δεδομένα της σοβαρής οικονομικής κρίσης”.