Είσοδος      |     
Ενημέρωση
Αρχείο ΔΤ 2013

27/2/13,Το νέο ΕΣΠΑ στο επίκεντρο συνάντησης των Γενικών Γραμματέων των Δήμων .

27.02.2013 | Ώρα δημοσίευσης: 12:02

Το πλαίσιο εντός του οποίου καλούνται οι τοπικές αρχές να σχεδιάσουν τον αναπτυξιακό τους προγραμματισμό για την περίοδο 2014-2020 συζήτησαν – μεταξύ άλλων – οι Γενικοί Γραμματείς των Δήμων της χώρας σε συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου στην Αθήνα. Στη συνάντηση συμμετείχε, από την Κρήτη, ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Χανίων και Β’ Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης» Γαβριήλ Κουρής.

 Όπως τονίστηκε στη συνάντηση από τους Γενικούς Γραμματείς των Δήμων «η βασική πρόκληση για την επόμενη προγραμματική περίοδο είναι η μέγιστη αξιοποίηση των νέων διαρθρωτικών πόρων προκειμένου να υπάρξει αναστροφή του κλίματος ύφεσης και ταυτόχρονα ανάπτυξη των δήμων και της περιφέρειας» ενώ όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων κ. Μιχάλης Χρηστάκης «το νέο ΕΣΠΑ θα εστιάζει σε δράσεις καινοτομίας, στις νέες τεχνολογίες και στην ενίσχυση των κοινωνικών προγραμμάτων, ειδικά στην απασχόληση των νέων».

 «Την ανάγκη να απλοποιηθούν περισσότερο οι διαδικασίες ένταξης έργων στο νέο ΕΣΠΑ ώστε να περιοριστεί η γραφειοκρατία» επισήμανε ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Χανίων και Β’ Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Γαβριήλ Κουρής ο οποίος εξέφρασε και τον προβληματισμό του για «την μείωση των διατιθέμενων πόρων μέσω της νέας προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ» αλλά και για το γεγονός ότι «το νέο ΕΣΠΑ δίνει πολύ μικρότερο βάρος στα έργα υποδομών των Δήμων».

 Κατά τη διάρκεια της συνάντησης των Γενικών Γραμματέων συζητήθηκαν επίσης θέματα που έχουν να κάνουν με τις δυνατότητες και τα εργαλεία για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, το πλαίσιο συνεργασίας των ΟΤΑ με την κοινωνική οικονομία και τις κοινωνικές επιχειρήσεις, την κινητικότητα των υπαλλήλων που τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας καθώς και τα οικονομικά της αυτοδιοίκησης.

 p1