Είσοδος      |     
Ενημέρωση
Αρχείο ΔΤ 2011

8/4/2011, «Απόλυτα ικανοποιημένο το 79% των επισκεπτών κρουαζιέρας από τα Χανιά»: Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας ικανοποίησης από το Δήμο Χανίων

08.04.2011 | Ώρα δημοσίευσης: 01:04

«Το 79% των επισκεπτών του κρουαζιερόπλοιου “Mariner of the Seas”, που αφίχθη στο Λιμάνι της Σούδας στις 2/4/2011, έμεινε απόλυτα ικανοποιημένο από την παραμονή του στα Χανιά, ενώ σχεδόν ένας στους δύο επισκέπτες κρουαζιέρας (ποσοστό 46%), είναι πολύ πιθανό να επισκεφθεί ξανά τα Χανιά στο άμεσο μέλλον.

 

Τα παραπάνω ευρήματα προκύπτουν από τις απαντήσεις, που κατεγράφησαν στο ερωτηματολόγιο, που διαμόρφωσε και διένειμε ο Δήμος Χανίων στους επισκέπτες του συγκεκριμένου κρουαζιερόπλοιου κατά την άφιξη του στο Λιμάνι της Σούδας. Πρόκειται για δομημένο ερωτηματολόγιο, ανά θεματικές ενότητες, με στόχο την καταγραφή της ικανοποίησης των επισκεπτών κρουαζιέρας κατά το διάστημα της παραμονής τους στα Χανιά.

 

Ειδικότερα, από τις απαντήσεις που δόθηκαν στα ερωτηματολόγια, προκύπτει ότι:  

 

  • το 96% των τουριστών που συμμετείχαν στην κρουαζιέρα επισκέπτονται τα Χανιά για πρώτη φορά. Το κίνητρο για την επιλογή τους κατανέμεται σε διάφορα ποσοστά  τα οποία εκφράζουν, τόσο προσωπικές προτιμήσεις όσο και τη φήμη των Χανίων διεθνώς. Το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεπτών – της τάξης του 21% - ήρθαν στα Χανιά για να επισκεφτούν ιστορικά μνημεία και γενικότερα να γνωρίσουν την ιστορική κληρονομιά του τόπου. Ακολουθεί το ποσοστό εκείνων που επισκέφτηκαν τα Χανιά για να θαυμάσουν το φυσικό περιβάλλον- με ποσοστό 16% - και εκείνων που βασικό κριτήριο της επίσκεψης τους στα Χανιά ήταν το πλήθος των εναλλακτικών δραστηριοτήτων και επιλογών που η Πόλη προσφέρει στον επισκέπτη (ποσοστό 12%).
  • πηγή πληροφόρησης για την επιλογή των Χανίων ως προορισμό κρουαζιέρας ήταν το διαδίκτυο (internet) σε ποσοστό 42% των επισκεπτών, τα τουριστικά πρακτορεία σε ποσοστό 26% και τέλος το 18% των επισκεπτών ενημερώθηκε από συστάσεις/πληροφορίες τρίτων που είχαν επιλέξει τα Χανιά ως τόπο διακοπών κατά το παρελθόν.
  • το 79% των επισκεπτών έμεινε απόλυτα ικανοποιημένο από την εμπειρία παραμονής του στα Χανιά, το 14% δήλωσε «μάλλον ικανοποιημένο» ενώ σχεδόν μηδενικό ήταν το ποσοστό της μη ικανοποίησης-δυσαρέσκειας των επισκεπτών.
  • Η μεγαλύτερη ικανοποίηση των επισκεπτών αφορούσε στο τομέα της φιλοξενίας και της εξυπηρέτησης τους, τόσο κατά την άφιξη όσο και κατά τη παραμονή τους στην πόλη (ποσοστό 88%), την ευκολία μετακίνησης – επιλογές μέσων συγκοινωνίας προς και από το κέντρο της πόλης (ποσοστό 86%), την ασφάλεια στην πόλη (ποσοστό 83%) και την πληροφόρηση (υποδοχή, ταχύτητα εξυπηρέτησης, γραφεία τουριστικής πληροφόρηση – info kiosk, προσβασιμότητα, κ.ά.) (ποσοστό 82%). Οι επισκέπτες εξέφρασαν επίσης θετικά σχόλια για την αγορά των Χανίων και για τα εμπορικά/τουριστικά καταστήματα (ποσοστό 80%). Τέλος, σε εξαιρετικά υψηλό ποσοστό (79%) κυμάνθηκε η ικανοποίηση των επισκεπτών από την ποιότητα, το εύρος και τις τιμές των παρεχόμενων υπηρεσιών από τα εστιατόρια, καφέ, χώρους ψυχαγωγίας κ.α.
  • το 40% των επισκεπτών επισκέφθηκαν την Παλιά Πόλη των Χανίων, το 39% τη Δημοτική Αγορά και το 15% τα μουσεία της πόλης. Ένα μικρότερο ποσοστό επισκέφθηκε θρησκευτικούς χώρους.
  • το μεγαλύτερο μέρος των φιλοξενούμενων, της τάξεως του 46% είναι πιθανό να επισκεφθούν ξανά τα Χανιά στο άμεσο μέλλον, ενώ ένα μεγαλύτερο ποσοστό της τάξεως 60%, είναι διατεθειμένο να συστήσει την πόλη των Χανίων ως ιδανικό μέρος για διακοπές σε τρίτους.
  • οι περισσότεροι από τους επισκέπτες εξέφρασαν την επιθυμία για παραμονή τους μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στα Χανιά.
  • Στις προτάσεις που κατέθεσαν προς την Δημοτική Αρχή περιλαμβάνονταν ζητήματα όπως: η βελτίωση της σήμανσης (ξενόγλωσση σήμανση), η ποιότητα του οδικού δικτύου, η καθαριότητα των δημόσιων WC και η διεύρυνση της δυνατότητας διέλευσης των πεζών μέσω της κατασκευής περισσότερων πεζόδρομων.