Είσοδος      |     
Ενημέρωση
Αρχείο ΔΤ 2011 | 14/03/2011 02:03

14/3/2011, Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτών: 15.3.2011

«Η Παγκόσμια ημέρα του Καταναλωτή καθιερώθηκε το 1983 με απόφαση του ΟΗΕ. Αφιερώθηκε στην μεγαλύτερη οικονομική μονάδα του πλανήτη αλλά ταυτόχρονα και στην πιο απροστάτευτη: Τους Καταναλωτές.

Ανέκαθεν, οι μεγάλες επιχειρηματικές δυνάμεις δημιουργούσαν καταναλωτικές συνήθειες και προέβαλαν εμπόδια στην πλήρη και αναλυτική ενημέρωση για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των πωλούμενων αγαθών και υπηρεσιών. Η δε επιθυμία τους για όλο και μεγαλύτερο κέρδος δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στην υγεία αλλά και στην ασφάλεια των πολιτών.

Ο καθοδηγούμενος καταναλωτισμός διαρκώς ανανεώνει τις μεθόδους του, διαρκώς διευρύνει τους κατακτητικούς στόχους του με αιχμή του δόρατος την παραπλανητική και αθέμιτη διαφήμιση η οποία διεισδύει παντού: Σε κάθε επίπεδο ηλικίας, τάξης, φύλου ή μορφωτικού επιπέδου.

Αυτή η ψυχολογία του καταναλωτή τελικά είναι τόσο εύπλαστη και τόσο καθοδηγούμενη από τους κανόνες της αγοράς...

Σε ακριβώς αυτήν την παγκόσμια δύνη βρίσκεται εγκλωβισμένος και ο δικός μας τόπος.

Η παγκόσμια επιχειρηματική μηχανή έχει καταφέρει και στον τόπο μας να στρέψει τις καταναλωτικές συνήθειες μας ενάντια στα οικονομικά συμφέροντα της ίδιας της γενέτειρας μας.

Οι συνέπειες της συρρίκνωσης και εγκλωβισμού των τοπικών προϊόντων είναι  εμφανείς.

Ποιες μπορεί να είναι αυτές οι καταναλωτικές συνήθειες όπου, ένας τέτοιος τουριστικός προορισμός - όπως είναι η Κρήτη - δεν μπορεί να απορροφήσει τα άμεσα συνδεδεμένα με τον τουρισμό προϊόντα του;

Ποιες καταναλωτικές συνήθειες οδηγούν τα πορτοκάλια μας να μένουν στρωμένα κάτω στο έδαφος και τα ξένα πορτοκάλια να τοποθετούνται στα ράφια των εμπορικών καταστημάτων;

Ποιες είναι αυτές οι συνήθειες όπου οι χυμοί και τα αναψυκτικά του τόπου μας να έρχονται σε δεύτερη προτίμηση έναντι των αντίστοιχων προϊόντων των πολυεθνικών εταιρειών;

Τι είναι αυτό που γονατίζει το ασυναγώνιστο ντόπιο ελαιόλαδο ή την πασίγνωστη κρητική διατροφή; Πώς η κρητική φιλοξενία δεν αποτελεί ακόμα το «κλειδί» για τον τουρισμό;

Είναι αδιανόητο οι καταναλωτικές συνήθειες του τόπου μας να στρέφονται ενάντια στην ίδια της την οικονομία.

Ας γίνει λοιπόν μέρος της παιδείας μας η καταναλωτική αγωγή.

Ας γίνει και η αγάπη για την πρόοδο του τόπου μας ένα μέρος αυτής της καταναλωτικής αγωγής.

Ας συναινέσουν οι ντόπιοι επιχειρηματίες στην προσπάθεια διάθεσης όχι μόνο ποιοτικών αλλά και ανταγωνιστικών αγαθών και υπηρεσιών.

Ας συμμετάσχουμε ενεργά στην προσπάθεια της Κίνησης Πολιτών «Ντύνομαι, τρώγω, κάνω τουρισμό ελληνικά. Καταναλώνω ότι παράγω», με βασικό σύνθημα «Στήριξη των χανιώτικων προϊόντων από τους Χανιώτες». Όπως ήδη έχει ανακοινωθεί από την εν λόγω επιτροπή, η οποία έχει συσταθεί στο πλαίσιο του προγράμματος,  προγραμματίζονται ενέργειες για τη διαφήμιση των τοπικών προϊόντων, έκδοση και κυκλοφορία φυλλαδίων, ενημέρωση και διαπαιδαγώγηση των παιδιών, προκειμένου αυτά να γνωρίζουν από νεαρή ηλικία και να καταναλώνουν τα ελληνικά προϊόντα.

Υπενθυμίζεται τέλος, ότι ο Δήμαρχος Χανίων, Μανώλης Σκουλάκης, σε επαφές του με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων έχει δεσμευτεί για τη στενή συνεργασία Δήμου και Ένωσης, με τη συμμετοχή της σε δράσεις καταναλωτικής αγωγής».

 

 

 

Από τη Συντονιστική Επιτροπή της Κίνησης «Ντύνομαι, τρώγω κάνω τουρισμό ελληνικά. Καταναλώνω ότι παράγω» του Δήμου Χανίων