Είσοδος      |     
Ενημέρωση
Αρχείο ΔΤ 2004

18/6/04, Τα νέα του Δημοτικού Κινηματογράφου ΚΗΠΟΣ :«ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ»

20.08.2008 | Ώρα δημοσίευσης: 09:08

«ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ» (THE LADY VANISHES) (ΜΕΓ.ΒΡΕΤΑΝΙΑ 1938) Σκηνοθεσία; ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ Σενάριο: ΣΙΝΤΝΕΙ ΤΙΛΙΑΤ, ΦΡΑΝΚ ΧΟΟΥΝΤΕΡ από το μυθιστόρημα της ΕΘΕΛ ΝΑΪΤ Φωτογραφία (ΜΙΑ): ΤΖΑΚ ΚΟΞ Μουσική: ΛΟΥΙΣ ΛΕΒΙ Ερμηνεία: ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ ΛΟΚΓΟΥΝΤ, ΜΑΙΚΕΛ ΡΕΝΤΓΚΡΕΗΒ, ΜΠΕΙΖΕΛ ΡΑΝΤΦΟΡΝΤ, ΝΟΝΤΟΝ ΓΟΥΕΙΝ Παραγωγή: ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΜΠΛΑΙ Διάρκεια: 97’ Ώρες Προβολής : 20.45 – 22.45 Το Μια γυναίκα εξαφανίζεται (1938) είναι μια άλλη μεγάλη στιγμή της αγγλικής περιόδου του Χίτσκοκ μετά τα 39 σκαλοπάτια. Πρόκειται όχι μόνο για ένα αξεπέραστο θρίλερ, αλλά και μια ταινία γεμάτη χιούμορ που μόνο με το Ποιος σκότωσε το Χάρρυ και Στη σκιά των 4 γιγάντων μπορεί να συγκριθεί. Η υπόθεση της ταινίας μόλις και μετά βίας συνοψίζεται ως εξής: Η Ίρις (Μάργκαρετ Λόκγουντ), μια νεαρή αγγλίδα συνταξιδεύει στο τραίνο με την Μις Φρόυ, μια γριά γκουβερνάντα, η οποία αφήνει τη βαλκανική χώρα όπου εργαζόταν. Κατά την διάρκεια του ταξιδιού η Μις Φρόυ εξαφανίζεται. Η Ίρις την αναζητεί, τα υπόλοιπα όμως άτομα του κουπέ αρνούνται την ύπαρξή της και με τη βοήθεια ενός ψυχίατρου προσπαθούν να την πείσουν ότι είχε ψευδαισθήσεις. Βοηθούμενη από τον Γκίλμπερτ (Μάικελ Ρεντγκρέηβ), έναν μουσικολόγο, που αρχικά την ειρωνεύεται, ανακαλύπτουν ότι πρόκειται για μια κατασκοπευτική συνομωσία. Αυτό που κινεί τη μυθοπλασία της ταινίας είναι , θα μπορούσαμε να πούμε, οι περιπέτειες και μεταμφιέσεις ενός σημαίνοντος (της γριάς Μις Φρόυ), που η εξαφάνισή του θα φέρει για μια ακόμη φορά μία γυναίκα κοντά σ’ έναν άντρα, κάνοντάς την να γνωρίσει το σεξουαλικό ξύπνημα και πόθο (η ηρωίδα της ταινίας μας ορίζεται στην αρχή του έργου σαν ένα άτομο που ζει ακόμα σ’ ένα οιδιπόδειο, παιδικό στάδιο –αυτό μάρτυρά η σκηνή του καυγά της με τον μουσικολόγο στο ξενοδοχείο, που μοιάζει μ’ ένα παιδικό μάλωμα ή το γεγονός ότι πάει να παντρευτεί κάποιον που δεν αγαπά, απλώς για να «γνωρίσει» κι αυτή την εμπειρία. Δεν χρειάζεται βέβαια να τονίσουμε το γεγονός ότι η Μις Φρόυ αποτελεί γι’ αυτήν μια καθαρή μητρική φιγούρα). Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας της ταινίας οφείλεται στη δημιουργική αξιοποίηση από τον Χίτσκοκ των δευτερευόντων χαρακτήρων, μερικοί από τους οποίους μένουν αξέχαστοι. Αναφέρομαι κυρίως στο ζευγάρι των τυπικών εγγλέζων τζέντλεμαν Naunton Wayne (Κάλντικοτ) και Basil Radford (Τσάρτερς), που αντιμετωπίζουν είναι το πώς θα προλάβουν έναν αγώνα στο Λονδίνο. Τους ιδιαίτερα ευρηματικούς διάλογους έγραψε ο Σίντνεϋ Τζίλιατ, διάσημος σεναριογράφος και μετέπειτα σκηνοθέτης, χωρίς όμως να επισκιάσει τον Χίτσκοκ που μας επιφυλάσσει μερικές αλησμόνητες στιγμές, όπως η δολοφονία του νυκτερινού τροβαδούρου, η πάλη με τον ταχυδακτυλουργό μέσα στο τραίνο, ανεύρεση της Μις Φρόυ κ.α. Το Μια γυναίκα εξαφανίζεται είδε στη συνέχεια δεκάδες απομιμήσεις και ένα καθαρό ρημέικ με τον Έλιοτ Γκουλντ, που κόπιαρε ξεδιάντροπα πλάνο –πλάνο όλη την ταινία του Χίτσκοκ, χωρίς όμως να έχει την παραμικρή επιτυχία.