main contentΜεταβείτε στο κύριο περιεχόμενο
top of page
\"random

19/2/2020, “Έξυπνες δράσεις” από τον Δήμο Χανίων: Στο πλαίσιο της Πράξης “Smart Cities” INTERREG V-A «Ελλάδα - Κύπρος 2014 - 2020»

Ο Δήμος Χανίων συμμετέχει μαζί με τον Δήμο Πάφου και το Δήμο Μυτιλήνης στην υλοποίηση της Πράξης “Smart Cities” στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεργασίας INTERREG V-A «Ελλάδα - Κύπρος 2014 - 2020». Αντικείμενο της πράξης είναι, μέσω των κατάλληλων συνθηκών συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκόμενων Δήμων, να αναπτυχθούν εφαρμογές και δράσεις «έξυπνων πόλεων» για τη βελτίωση της αλληλεπίδρασης Δήμου και δημοτών, διαμορφώνοντας παράλληλα ένα ελκυστικό περιβάλλον για επιχειρήσεις, επισκέπτες και φορείς. Ο συνολικός προϋπολογισμός της εγκεκριμένης πράξης είναι 643.000,00 €, ενώ για το Δήμο Χανίων είναι 136.400,00€ και συγχρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς πόρους (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους της Ελλάδας και της Κύπρου.

Μέσα από την υλοποίηση της πράξης “Smart Cities” αναπτύχθηκε για τον Δήμο Χανίων ένα ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο για την εφαρμογή δράσεων «έξυπνης πόλης» στην πόλη των Χανίων. Ο σχεδιασμός αυτός ήταν αποτέλεσμα έρευνας των απόψεων κατοίκων, επιχειρήσεων και επισκεπτών αλλά και δημόσιας διαβούλευσης με μέλη της τοπικής κοινότητας και εκπροσώπων των τοπικών φορέων.

Μέσα από την εφαρμογή του Σχεδίου αυτού ο Δήμος Χανίων στοχεύει να υλοποιήσει “έξυπνες δράσεις” για την ενίσχυση της συμμετοχικότητας των πολιτών, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής της τοπικής κοινωνίας την άρση του ψηφιακού χάσματος, την επίτευξη της βιωσιμότητας και της αποτελεσματικής διαχείρισης των υπηρεσιών, την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας, τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης, την προστασία του περιβάλλοντος, την αποτελεσματική διαχείρισης των φυσικών πόρων και τη δημιουργία ενός σύγχρονου και ανταγωνιστικού προορισμού.

Παράλληλα, εκπονήθηκε το Στρατηγικό Σχέδιο Marketing για τον προσδιορισμό της ταυτότητας των Χανίων (City Marketing, City Branding), το οποίο δύναται να αποτελέσει αρχικό στρατηγικό εργαλείο σχεδιασμού, ανάλυσης, αξιολόγησης και υλοποίησης συγκεκριμένων δράσεων και πολιτικών προώθησης, που συμβάλλουν στη μέγιστη δυνατή υποστήριξη της «εικόνας» του Δήμου. Επιπλέον ο Δήμος Χανίων προχώρησε στη δημιουργία ενός καινοτόμου και πρωτοποριακού ηλεκτρονικού συστήματος για την καταγραφή αιτημάτων και παραπόνων ειδικών πληθυσμιακών ομάδων, που δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ψηφιακές συσκευές. Το σύστημα αυτό τοποθετήθηκε σε ειδικές δομές του Δήμου Χανίων όπως ΚΑΠΗ, ΚΗΦΗ και υιοθετήθηκε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό.

Τέλος πραγματοποιήθηκε η παραγωγή ψηφιακού υλικού (κείμενα, φωτογραφίες, μεταφράσεις, κ.α για τα ιδιαίτερα σημεία πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της ενδοχώρας του Δήμου Χανίων καθώς και παραγωγή ενός διαφημιστικού video spot.

Τα αποτελέσματα της Πράξης “Smart Cities” θα παρουσιαστούν στην ημερίδα πληροφόρησης, που διοργανώνει ο Δήμος Χανίων τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020, στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου (Ενετικό Λιμάνι Χανίων), ώρα προσέλευσης 10.00. Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη.